Commerciële communicatie
- Verkoopgesprekken
- Een goede verkoop valt of staat als gevolg van een duidelijke communicatie met je klant. Ook je productkennis is ontzettend belangrijk. Ben je echter te vlot … dan is je klant weg, ben je te timide …. Dan is je klant weg … hoe vinden we de juiste middenweg?
Non-profit communicatie
- Begeleidingsgesprekken
- Met cliënten die zich in een moeilijke situatie bevinden. Hoe begin je er aan? Hoe bouw je een begeleiding op? Wat zijn mogelijke valkuilen, uitdagingen?
- Slecht-nieuws gesprekken
- Niemand brengt graag slecht nieuws over. Zeker niet wanneer het de ontvanger van het gesprek kan raken (als gevolg van het onderwerp van het gesprek). Slecht nieuws trekt namelijk altijd sporen.
- Informatieve gesprekken
- oe breng je zaken aan die voor jou zeer duidelijk zijn, maar voor een ontvanger moeilijk te begrijpen is?
Communicatie voor iedereen
- Kindgesprekken
- Hoe voer ik een gesprek met een kind zonder dat ik aanvallend over kom. Hier richten we ons naar mensen met een opvoedkundige taak.
- Feedback gesprekken
- Geven en ontvangen van feedback. Iedereen hoort graag eens hoe je het doet. Doe je het minder, doe je het goed? Positieve feedback doet mensen groeien, negatieve feedback kan mensen juist lager plaatsen. Het geven van een goed gefundeerde feedback is dan ook een belangrijke uitdaging.