communicatie

Communicatie­vaardigheden

Is in gesprek gaan voor jou een probleem? Twijfel je hoe je een boodschap het beste kan overbrengen? Heb je het moeilijk om met je cliënten – patiënten in communicatie te gaan? Is actief luisteren voor jou een probleem?

Communicatie

Commerciële communicatie

Verkoopgesprekken
Een goede verkoop valt of staat als gevolg van een duidelijke communicatie met je klant. Ook je productkennis is ontzettend belangrijk. Ben je echter te vlot … dan is je klant weg, ben je te timide …. Dan is je klant weg … hoe vinden we de juiste middenweg?

We gaan op zoek naar de juist verkoophouding. Bouwen samen met jou een gesprek op en geven hier concrete tips mee. Ken je klant en bouw samen met je klant naar dé vertrouwensband die leidt naar een vlotte verkoop.

Deze sessies zijn vooral praktisch gericht.

Non-profit communicatie

Begeleidingsgesprekken
Met cliënten die zich in een moeilijke situatie bevinden. Hoe begin je er aan? Hoe bouw je een begeleiding op? Wat zijn mogelijke valkuilen, uitdagingen?
Slecht-nieuws gesprekken
Niemand brengt graag slecht nieuws over. Zeker niet wanneer het de ontvanger van het gesprek kan raken (als gevolg van het onderwerp van het gesprek). Slecht nieuws trekt namelijk altijd sporen.
Informatieve gesprekken
oe breng je zaken aan die voor jou zeer duidelijk zijn, maar voor een ontvanger moeilijk te begrijpen is?

We richten hier naar mensen tewerkgesteld binnen de sociale sector, medische, verzorgende of verpleegkundige sector.

Communicatie voor iedereen

Kindgesprekken
Hoe voer ik een gesprek met een kind zonder dat ik aanvallend over kom. Hier richten we ons naar mensen met een opvoedkundige taak.
Feedback gesprekken
Geven en ontvangen van feedback. Iedereen hoort graag eens hoe je het doet. Doe je het minder, doe je het goed? Positieve feedback doet mensen groeien, negatieve feedback kan mensen juist lager plaatsen. Het geven van een goed gefundeerde feedback is dan ook een belangrijke uitdaging.

Ook hier kan de volledige sessie gevolgd worden of slechts een onderdeel. Alle gesprekken kunnen in groep of individueel gevolgd worden.